zondag 25 augustus 2013

Balls Dream Band zorgt voor viral

Een uitdaging voor veel communicatiebureaus: een virale campagne. Hoe zorg je ervoor dat mensen jouw merk of video delen via internet? Blue Star wist hier het antwoord wel op! Dit merk durft buiten de huishoudelijke context te denken, waarin het zich bevindt.

Voor het product Blue Star Power Active, oftewel 'toiletdoorspoelspul', werd de Balls Dream Band erbij gehaald. Vier halfnaakte mannen die deze wcballen wel even zullen verkopen. Hoe ze dat doen? Dat zie je in het volgende filmpje!


Deze viral is veel gedeeld op de sociale netwerken in het buitenland. Rusland, Oekraïne, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Spanje en Griekenland kregen onder andere te maken met deze video. Ik zelf heb hem niet gezien in Nederland  op de buis gezien en kwam hem per toeval tegen op Youtube.

Hadden ze deze 'Balls Dream Band' ook in Nederland mogen uitzenden?

28 opmerkingen:

  1. Okeeeee... beetje raar, maar wel origineel hehe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha ik vind het wel grappig! En origineel ook, goed gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey! ik heb je genomineerd voor de liebster award! Voor meer informatie kun je kijken op mijn blog x Rosanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Omg, wat een stunt! Haha. Ik kan het wel waarderen, maar dan moet ik er niet mee worden doodgegooid zoals die Jillz reclame ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het wel een hele grappige reclame en ook zeker origineel. Ze hadden hem hier ook best wel mogen uitzenden, maar ik denk wel dat het liedje op een gegeven moment wat irritant gaat worden als je het te vaak hoort haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. haha grappig! die mogen ze hier ook wel uitzenden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha, wat tof! bedankt voor het volgen - ik volg je terug :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh echt wel lachen! Nog niet tegengekomen, maar man die broekjes zitten wel snug.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, ik vind 't wel een fijne reclame om naar te kijken :p xo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Grappig ^^
    Wel een goede manier van reclame maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. het is in ieder geval véél leuker dan de gemiddelde reclamespot! :) xo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahahah wat een geniale reclame! Trekt zoveel meer de aandacht dan andere reclames! Ik denk wel dat Nederland deze reclame zou uitzenden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ahh ik kan het filmpje niet bekijken :(
    Hij geeft een error aan.

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is heel leuk bedacht en het zou best in Nederland uitgezonden mogen worden van mij.. :)
    Wel moet de zangkwaliteit ietsjes omhoog dan
    xox

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hahah wat een reclame.. wel leuk maar ik vraag me af of het het product beter verkoopt :)

    Over je reactie op mijn blog: Het jurkje hebben ze als het goed is nog steeds! Ik heb hem 2 weken geleden gekocht, dus denk wel dat je hem er nog kan vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. HAHAHA geniaal filmpje! Ik vind hem hilarisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind dat dit wel kan op de Nederlandse tv!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb je genomineerd voor de Liebster Award! Het artikel komt vanmiddag online, dus hou het in de gaten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat goed gedaan zeg! Er zijn wel meer van dit soort 'sexy mannen commercials', die doen het volgens mij erg goed. Bijvoorbeeld ook de coca cola glazenwasser uit de jaren negentig? Maar dat was dan ook wel een iets 'cooler' product dan toiletblokken!

    BeantwoordenVerwijderen